“Öfkesini ifade ederken seçtiği sözcükler baharatlı bir koku bırakıyordu havada. Acısı bol…” (s.82) [AAKA-908: Buket Uzuner-Balık İzlerinin Sesi-Everest Yayınları-2012]
“Parfüm seçmek için zaman harcadığımı itiraf etmeliyim. Aslında ciddiye alınan parfümün gizemli adından çok, kokunun kişiliğidir. Çünkü kokuların pek çok durumda görsellikten daha önemli olan dokunma ve hayal gücü duyularıyla doğrudan ilişkisi olduğu öğretilmişti bana.” (s.89) [AAKA-908: Buket Uzuner-Balık İzlerinin Sesi-Everest Yayınları-2012]
“Bir kokunun yaratacağı çağrışımlarla, o sırada yaşanan ruh durumunun uyuşması gereğini öğretmişti annem bana. Parfüm seçme sanatının en önemli koşulu buydu. Parfümleri gerçekten anlayan kişinin kendini çok iyi tanıması, değişen ruh durumlarına uyum sağlayacak birkaç kokuyu her olasılığa karşı- yanında bulundurması gerekiyordu. Bir de kokuların göndermelerini iyi duyumsamak, bu yetiyi geliştirmek şarttı.” (s.90) [AAKA-908: Buket Uzuner-Balık İzlerinin Sesi-Everest Yayınları-2012]
“Bu; karmaşa ve coşku gibi birbirine ters iki durumun bir arada yaşanışındaki baharatlı, tehlikeli bir kokuya karışan heyecan verici bir çiçek özünün tatlı baygınlığıydı.” (s.91) [AAKA-908: Buket Uzuner-Balık İzlerinin Sesi-Everest Yayınları-2012]
“Parfümümü de giyindikten sonra geceye katılmaya hazırdım.” (s.91) [AAKA-908: Buket Uzuner-Balık İzlerinin Sesi-Everest Yayınları-2012]
“Kokusunu duydum o sırada, tanımadığım, hafif, taze, yüksek dağlardaki yanıl yeşillikleri çağrıştıran, genç bir koku.” (s.98) [AAKA-908: Buket Uzuner-Balık İzlerinin Sesi-Everest Yayınları-2012]
“Kederin asitli kokusunu duydum.” (s.207) [AAKA-908: Buket Uzuner-Balık İzlerinin Sesi-Everest Yayınları-2012]